Öne Çıkan Yayın

Boya Fırçaları Çeşitleri ve Kullanımları

Bu konumuzda  fırça çeşitleri ve kullanımlarına yönelik küçük örnekler verdik.  Fırçaların kullanım şekillerini görmek için video...

Cuma, Şubat 05, 2021

Efes Antik Kenti - Artemis Tapınağı

Efes Antik Kenti - Artemis Tapınağı - İzmir Dikili Sahilinde Çadır Kamp - Bisikletle Türkiye Turu

Altınova dan hemen sonra 28 km ilerde Dikili diye sahili, denizi çok güzel olan bir yere geldim.

Geceyi burada geçirmeye karar verdim. Sahil yakınlarında bir ihtiyar ama neşeli  bir adama burada çadır kurmaya uygun alan olup olmadığını sordum.

Beni takip et, vaktim var seni götüreyim. dedi…

Bir kaç km adamı takip ettim. Beni sahilin en güzel ve kamp yapmaya en müsait yerine getirdi. Sonra ayak üstü biraz sohbet ettik, adam gitti bende çadırımı hemen kumların üzerine kurdum. Kumda çadır kurmak çok güzel ve rahat oluyor.

Tam gün batımında çadırımı kurdum. Yemek yedikten ve denize girdikten sonra dinlenmeye çekildim.

Halk Plaji

İsmetpaşa, 35980 Dikili/İzmir

39.104297, 26.872006

Gezinin Videosu

15 Eylül

Geçen gün Akçay da kaldığım caminin avlusunda başka bir turcu ile tanışmıştım. İzmirliymiş. Kısa bir tura çıkmış. İzmir yolundan konuşurken bana çok cazip bir fikir verdi.

İzmir girişinde Aliağa diye bir yerde metro istasyonu olduğunu ve Aydın Selçuğa kadar gittiğini söyledi. Çok iyi fikirdi İzmiri pas geçmek.

Zaten önemli yerlerini daha önce gezmiştim. Biran önce Akdenize ulaşmak istiyorum. Bu fikri değerlendirdim ve öğleden sonra ulaştığım Aliağa metro istasyonundan trene bindim. Bu bana neredeyse 3 gün kazandırdı. 134 km mesafeyi birkaç saatte almış oldum.

Trende giderkende yatarak dinlenme fırsatım oldu, ne kadar iyi geldi anlatamam.

Günün sonunda Selçuğa ulaştım ama ciddi bir sorun var. Trenden indiğimde hava çoktan karardı. Yemek yedim saate iyice geç oldu. Kamp atacak yer bulmak güç olacak diye düşündüm.
Selçuk çıkışına doğru sürmeye başladım ve şimdiye kadar gördüğüm en güzel bisiklet yoluyla karşılaştım. Fazla uzun değil ama dümdüz ve çevre düzenlemesini ve ışıklandırmayı çok iyi yapmışlar.

Selçukta bisikletçi ve yürüyüşçüler için önemli olan bir başka nokta daha var. Efes - Mimas başlangıç noktası burada bulunuyor. Toplam 762 km bisiklet yolu. Fakat bu yol mavi bir yol değil. Kültür rotası diye geçiyor. Aynı güzergahta normal yürüyüş ve trekking rotası da var.

Ben haritanın sağ en altındayım. OradandA aşağı iniyorum. En aşağıdanda sola dönünce Akdeniz'e varmış olacağım.

(Bi tur atalım diye çıktık nerelere geldik.) :)

16 Eylül

Saat 21:41 yol kenarında bir benzinci gördüm. Biraz mola vermek iyi olacak diye düşündüm. Benzincinin marketinden birşeyler aldıktan sonra hemen arkasındaki çimenliği ve ağaçlık alanı fark ettim. (Aslında gecenin bu vakti Kuşadasına gidiyordum 20 km mesafe vardı)

Evet… Çadır kurmak için mükemmel bir alan. Hemen çalışanlardan müsade istedim ve kurdum çadırımı. Gece biraz nemli oldu. Uykuya zor daldım. Gece 24 den sonra nem kayboluyor ve yerini hafif tatlı bir serinlik alıyor.

Çadır kurduğum yer:

Zeytinköy  Bekova Petrol / TOTAL

35920 Selçuk/İzmir

37.952814, 27.310199

Tuvaletler yakınımdaydı. Benzincide bayan tuvaletleri çok kullanılmaz. Tuvalette priz olduğu için sabah erkenden telefonumu şarja bıraktım.

Kahvaltıdan sonra çadırımı topladım ve Efes Antik Kentine doğru gittim. Merkeze 3.5 km uzakta. Likya yolu yürüyüşü için müze kart almıştım. İyiki almışım. Bütün antik kentlere ücretsiz girdim.

Bisikletim ile gişelerden geçtim. Hemen gişelerin sol tarafında emanet bölümüne bisikleti kilitledim. Her yerde kamera var. Emanet yerinde bekleyen güvenlik görevlisi var, ben yinede kilitledim. Hırsızı bol bir şehirde yaşayınca insan ister istemez paranoyak oluyor biraz.

DÜNYANIN YEDİ HARİKASINDAN BİRİ İZMİR EFES ÖREN YERİ'NDE

Antikçağ'da Anadolu başkenti Efes son derece görkemli bir metropolis. Mimari eserleri binlerce yıldır ayakta olan bu mega antik şehir, Dünya Miras Listesi’ne de girdi.

Efes Örenyeri’nde başta Hellenistik ve Roma olmak üzere; farklı uygarlıklara ait üst düzey kentleşme, mimarlık ve din tarihinin simgeleri bulunuyor.

HEM POLİTİK HEM DE TİCARİ BİR MERKEZ

Efes, tarih öncesinden başlayarak Helenistik, Roma, Bizans (Doğu Roma), Beylikler ve Osmanlı Dönemleri boyunca kesintisiz yerleşim gördü ve her zaman politik ve ticari bir merkez oldu. M.Ö. 7000 yıla kadar uzanan tarihi boyunca bilim, kültür ve sanatta önemli rol oynayan Efes, antik dünyanın en önemli metropollerinden. Doğu ile Batı (Asya ve Avrupa) arasında başlıca kapı ve önemli bir liman kentiydi. Bu konumunu hiç kaybetmeden gelişmeyi sürdürdü.

Antik kenti gezdikten sonra Apollon tapınağına gittim. Geriye pek birşey kalmamış.

Artık Kuşadasına doğru sürmenin vakti geldi.