Öne Çıkan Yayın

Boya Fırçaları Çeşitleri ve Kullanımları

Bu konumuzda  fırça çeşitleri ve kullanımlarına yönelik küçük örnekler verdik.  Fırçaların kullanım şekillerini görmek için video...

Perşembe, Nisan 15, 2021

Sivrisinek İstilasına Uğradım. Dalaman'dan Fethiye'ye Bisiklet Turu

26 eylül

Antalya tabelasını gördük. Demekki evden çok uzaklaşmışım. 🤔

Sabah erkenden kahvaltı yapıp yola koyuldum.

Bugün Gökova dan Sarıgermeye kadar 64 km neredeyse dümdüz bir yoldan giderek Sarıgermeye, Tacettin abinin yerine ulaştım. Yolda sadece 2 km %8 bir rampa vardı.

Tacettin abi Dalaman’a bağlı Güzelyurt isimli bir köyde şirin bir ev tutmuş, orada yaşıyor. Kendisi bisiklet ile  56 bin km yol yapmış. Ülkeyi bir kaç defa turlamış bir abimiz. Kendisini bir senedir sosyal medyadan tanıyor ve maceralarını ilgiyle takip ediyordum. Hazır yolum Dalamandan geçiyorken bir uğrayıp selam vereyim, tanışayım istedim. Aradım görüştük. Evde olduğunu, müsait olduğunu söyleyince Güzelyurta doğru sürmeye başladım.

Bölüm Videosu

Evine ulaştım beni evinde iki gece ağırladı sağolsun. Kendisinden çok değerli bilgiler edindim.

Elektrikli bisiklete geçiş yapmış. Bisikletide çok güzel donatmış. Arkada römork var ve tüm ekipmanları uzun tura göre seçilmiş. Bu konuda çok meraklı birisi.

Baktım bahçede mangal var, hiç dururmuyum hemen markete gidip bir şeyler aldık, mangalı yaktık ve bi güzel yedik.

27 Eylül

Ertesi sabah Tacettin abi daha önceden sözleşmiş olduğu bir arkadaşıyla Fethiye turuna çıktı. Bende kendisinden aldığım bilgilerle çevreyi gezmeye başladım. Bu çevrede gezip görülecek çok güzel yerler var.

En yakında üç tane görülecek yer var. Sarıgerme plajı, Sarsala koyu ve Kapukargın kükürt kaplıcası. Bu kaplıcaya daha önce gelmiştim.

En yakın yer Sarıgerme plajı idi ve saat çok erkendi bu yüzden önce en uzak yer olan Sarsala koyuna gitmeye karar verdim.

Bu bölge birçok sportif aktivite için uygun. Özellikle bisiklet ve trekking rotaları bol miktarda var.

Güzelyurttan önce Dalaman merkeze çıktım. Merkezde kahvaltı yaptıktan sonra Sarsala koyuna doğru sürmeye başladım.

Yol üzerinde Kocagöl isminde adıyla çelişkili küçük bir göl kenarından geçtim. Manzarası çok güzel.

Sürdüğüm yol çok keyifli. Ağır yükümü evde bırakıp yüksüz bisiklet sürmenin keyfiyle yolun tadını çıkararak, birkaç rampa ve harika manzaralar eşliğinde Sarsala tepesine ulaştım. Manzarası mükemmel. Gördüğüm ender yerlerden biri.

Arkadaşlarım Facebookta paylaşımlarımı gördükçe laf atıp duruyorlar;

“Hayat sana güzel.”

“Yaşıyorsun bu hayatı.” şeklinde.

Bu manzarayı görünce onlara hak verdim gerçekten.

“Peki” dedim. “Kabul ediyorum. Hayat bana güzel.” :))

Sizede güzel olsun…

Tepeden aşağı manzarayı seyrederek indim. Plaj indim. Giriş ücretli ama benden para almadılar.

Hemen kıyıya yakın bir ağacın altına bisikleti park ettim ve denize girdim, etrafı dolaştım. Kumsalı çok güzel.

Resimler, videolar çektim. Öğlene doğru bir şeyler atıştırıp oradan ayrıldım.

İndiğim rampayı çıkarken 13-15 kişilik bisikletli bir grup hızla yanımdan geçerek koya iniyorlardı.

Selam verip yanımdan geçip gittiler. Hepside çok genç ve bisikletleri çok güzeldi.

Tepeye tekrar çıktığımda muhteşem manzarasını son bir kez daha doya doya seyrettikten sonra oradan ayrıldım.

Gelirken çok yakınından geçtiğim Kaplıcaya doğru kestirme bir yoldan gittim.

ücretsiz bir açık hava kaplıcası. Bu suyun bir çok özelliği var. Yaz kış suyu 28 derece civarında. Yüksek oranda kükürt içeriyor. Bu yüzden kükürt kaplıcası da diyorlar. İçeriğindeki bir çok mineral özellikle cilt hastalıklarına ve bazı diğer hastalıklara  iyi geldiği söyleniyor.

hemen girişte temiz bir alan var. Su boy hizasında. Alttan kaynayan su bölgenin sürekli temiz olmasını sağlıyor.

Birde az ilerisinde bir kaç tane havuz şeklinde yer yapmışlar. Birinden çamur çıkarıp, çamur banyosu yapabiliyorsun. Çamuru çıkartmak biraz zahmetli ama. Kıyı zeminine belediye kum dökmüş, çünkü altta çok ince bir çamur tabakası var. Suyun boyu geçti yerden itibaren tertemiz ve incecik bol kükürtlü kaplıca çamuruna, suya dalarak çıkartıp ulaşılabiliyor.

Tabi ki buraya kadar gelmişken bir çamur banyosu yapmadan olmaz.

Çamur banyosundan sonra ilk bir kaç gün cilt bebek gibi, yumuşacık oluyor. İlk günde biraz kükürt kokuyorsun. Sabunlansan dahi o koku ilk gün geçmiyor.

Bu kaplıcanın etrafında çadır kurup konaklayabilirsiniz.

Kapukargın Kükürt Kaplıcası

48770 Dalaman/Muğla

36.725999, 28.814875

Kaplıcada yeterince vakit geçirdikten sonra tekrar Dalamana döndüm. Öğle yemeğimi yedikten sonra Sarıgerme plajına doğru sürmeye başladım. 20 km.

Sarı germeyi böyle hayal etmemiştim. Çok güzel bir yer. Çok beğendim. Plajı biraz dalgalı ama çok büyük. Patara plajına benziyor. Suyu kıyı tarafında biraz kirli gibi görünüyor ama değil. Kumu çok ince olduğu ve siyah olduğu için bulanıklaşıyor hepsi bu. Kıyıdan bir kaç metre uzaklaşınca suyun berraklığı görünmeye başlıyor.

Akşama kadar Sarıgermede denize girip gezdim. Plaj işletmesi ve piknik alanları var. Çok güzel dekore etmişler. İçinde bir de küçük bir hayvanat bahçesi yapmışlar. Keklikler, sülünler güvercin ve tavus kuşu  filan var sadece. Birde bu kuşların yanına ne alakaysa muhabbet kuşu koymuşlar.

Sarıgerme plajında çok ilginç birşey yaşadım. Bacağımı balık ısırdı.
Bisiklet sürücüsünün bacaklarında pedal yüzünden mutlaka küçük küçük yaralar olur. Benimde her iki bacağımda kabuk bağlamış küçük yaralar vardı. Birden bire ısırdı. Çok şaşırdım. Sonra bir daha ısırdı ve hızlıca denizden çıktım. Yaralı kabuğu ısırmış. İlkinde koparamadı heralde ikincisinde kabuğu koparıp aldı. Denizden çıktığımda yara kanıyordu. İlk defa böyle birşey yaşadım.

28 Eylül

Sabah erkenden Tacettin abi ile vedalaşıp evden ayrıldım. 55 km yolum var.

Yine önce Dalaman merkeze uğradım. Aslında Tacettin abinin tavsiyesi ile Dalaman merkezdeki bisiklet yolu kullanarak kestirmeden Fethiye yoluna çıktım. Bisiklet yolundan dümdüz ilerleyip yolun sonundan tali bir yola çıkıyorsun. O yol seni Fethiyeye kadar götürüyor.

Dalamandan sonra Göcek üzerine bir tünel yapmışlar ve bisikleti girişi yasak. Görevlilerle baya konuştum ama ikna edemedim. Elamanları ikna etmeye uğraşsam da olmadı. Abi beni işimden edersin deyince ısrar etmekten vaz geçtim..
Niye bisiklet yolu yok içinde? Araba zaten rampayı rahat çıkıyor. Asıl bisiklet için tünel yapmalılar bence. 😁 Neyse… Mecburen tünelin üzerindeki o dik rampayı söve söve çıktık. Çıkıştan sonraki yol çok iyi. Uzun bir mesafe hafif eğimli rampa indim.

İlk durağım yolumun üzerindeki Göcek oluyor. Merkeze inip sahili gezdim. Yerleşim olarak çok güzel bir yer fakat çok fazla tekne olduğu için sahili biraz kirliydi. Bu yüzden denize girmeyip yola devam ettim.

Hemen az ilerisinde İnlice plajına var.

İnlice plajı çok güzeldi. Denizi tertemiz.

Plajda denize girip serinledikten sonra çok fazla vakit kaybetmeden yola devam ettim..

İnliceden sonra Fethiye'ye kadar yolda çok fazla oyalanmadım. Fethiye girişinde son bir rampa var. Orayı çıkınca Fethiye manzarası seni karşılıyor. Hemen durum birkaç resim çektim.

İnişten hemen sonra Çalış plajına gittim. Saat 15:09
Market alışverişi yapıp bir parka oturdum ve karnımı doyurduktan sonra merkeze doğru ilerledim.

Vee işte yeniden Fethiyedeyim. Burayı çok seviyorum. Yaşamak istediğim yerlerden biri olabilir.

Kartuşum bitmek üzereydi. Hemen gidip daha önceden aldığım bir yerden yeni kartuş aldım. Aygaz bayiinde  35 liraya satılıyor. Geçen senede aynı fiyattı.

Fethiye merkezde 2000 km yi gördük.

Akşama kadar merkezde gezip denize girip eğlendim.

Çalış plajında yine bacağımı balık ısırdı. Çocukluğumdan beri denize girerim ben böyle birşey görmedim. Fena dişliyorlar. Acıtıyor.  İstavrit boyunda bir balık. Ne tür olduğunu bilmiyorum. Birde suyun içinde birden bire ısırılınca panikliyor insan. Hemen kumsala kaçıyorsun istemsiz şekilde. :D

Hava kararmaya yakın bir saate çadır kurabilecek bir yer aramaya başladım ve buldum. Merkezin hemen solunda bir tersane var. Tersane yolundan devam edince hafif bir rampa çıkıyorsun. Seyir tepesi var…

Fethiye'de kamp yapılacak en güzel yeri bulmuş olabilirim. Fakat en doğru yer olmayabilir.

Şimdi size hayatınızın en buhranlı gecesini yaşayabileceğiniz, mükemmel bir manzaraya sahip, ücretsiz çadır ve adrenalin dolu bir gece geçirme garantili bir kamp yeri tavsiye edeceğim. :))

Ne kadar güzel değil mi? Hem gece manzarası Fethiyenin tümünü görüyor. Hemde sakin ve gözlerden uzak bir yer.

Fakat bir sorun var… Şimdi o geceye ait yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum: Yazının Devamı için TIKLAYIN