Öne Çıkan Yayın

Boya Fırçaları Çeşitleri ve Kullanımları

Bu konumuzda  fırça çeşitleri ve kullanımlarına yönelik küçük örnekler verdik.  Fırçaların kullanım şekillerini görmek için video...

Pazartesi, Nisan 19, 2021

İlk Meclis Binası - Patara Antik Kenti - Patara Plajı - Letoon Antik Kenti

Dünyanın ilk meclisi

Gezinin bu bölümünü izle

Letoonu da gördükten sonra şimdi sırada Likya'nın en önemli ve en eski şehirlerinden biri olan  Patara var. Hadi gidelim…

M.Ö.13'üncü yüzyıla ait Hitit metinlerinde şehrin adı Patar olarak geçmekteydi.

Patara M.Ö. 3'üncü yüzyılda Ptolemaios egemenliğine girmesiyle Likya'nın önder kenti durumuna gelir. M.Ö. 2'nci yüzyılın başında Likya'nın Seleukos Krallığı tarafından kontrol edilmeye başlanmasıyla Patara, Likya'nın başkenti gibi kabul görür. Bu durum Patara'nın Roma'ya karşı özerkliğini ve Rhodos'a karşı da bağımsızlığını kazandığı M.Ö.167/168 yılında resmileşir ve Patara Likya Birliği'nin başkenti olur.

Burayı daha önce gezdiğim için çok fazla vakit harcamadan hemen sahile indim. Her zamanki gibi sahil yine dalgalıydı.

Aslında pataraya bu araftan değilde diğer tarafından yani saü tarafından girecektim. Navigasyon ile gelirken beni bu taraftan getirdiğini fark edemedim. diğer tarafında denize girilebilecek sakin bir yer var. Eğer antik kent görmek gibi bir merağınız yoksa sağ taraftan girebilirsiniz, ayrıca sağ taraftan giriş ücretsiz.

Akşam 18:06 da kamp alanına dönmüştüm. Gelirken yolda akşam yemek için bir şeyler almıştım, onları hazırlayıp yemek üzereyken, likya yolunu yürüyen iki Alman turist çıka geldi.

Kampın sahibi yanlarına gitti ama tek kelime ingilizce bilmiyor. Bende gittim. Kampın ücretsiz olduğunu burada konaklayabileceklerini söyledim. Kampa yerleştiler, yemek yapıp yediler. Sohbet muhabbetten sonra yatıp uyuduk. Onlar sabah erkenden kahvaltı yapıp yola çıktılar. Kahvaltıyı onlara Mehmet abi  hazırladı, kahvaltıya 70 lira para ödediler.

1 Ekim

Ben biraz daha uyudum. Mehmet abiyle vedalaştıktan sonra eşyalarımı benim metal katıra yükledim

ve  kamptan saat 11 de ayrıldım. Mekanın sahibi Mehmet abi iki sabahtır kahvaltı hazırladı, yedik,

içtik, konakladık ve “borcum ne kadar” dediğimde borcun yok dedi.

Israr ettiysem de para almadı, sağolsun.